3/04/2010

Dumnezeu numără lacrimile femeilor

Am văzut de curând o carte în librării, Dumnezeu numără lacrimile femeilor, și m-am gândit la toate mamele, soțiile și tinerele pe care le cunosc și care se complac în relații care le calcă în picioare demnitatea.

Fac parte dintr-o familie conservatoare și toți ai mei consideră că femeile trebuie să îndure, să tacă și să facă tot posibilul să mențină familia pe linia perfectă. Eu sunt singura pe contrasens. Eu cred în demnitatea fiecărui om, cu precădere în demnitatea femeilor. Eu cred că orice femeie are voie să își părăsească familia atunci când soțul devine violent și nu să se sacrifice pentru că ea crede că le face rău copiilor destrămând o familie. Care mai e lecția de viață, de moralitate, pe care le-o oferi copiilor? Îi înveți să supraviețuiască într-un cămin destrămat, într-un cămin mai destrămat decât ar fi după un divorț. Căci nu mai putem vorbi despre a trăi ci despre a supraviețui. Am auzit atât de mulți tați care își numesc fostele neveste curve și depravate doar fiindcă la un moment dat al vieții lor au hotărât că merită mai mult decât mirosul de alcool și de scrumieră al soțului, fiindcă au hotărât că nimeni nu are voie să le lovească. Mă înclin în fața acestor femei și le privesc cu admirație în lupta lor de a-și recâștiga pruncii. Și mă înclin în fața bărbaților care își înțeleg și respectă femeile.

Îi urăsc și pe aceia care se transformă în misogini și cred că nicio femeie nu e capabilă să obțină prin forțele proprii jobul sau proprietățile. Eu una am văzut destui bărbați căsătoriți din interes. (deși pentru unii asta sună amuzant).

Ș-apoi, domnilor, de ce unii dintre voi faceți burtă după 50 de ani, de ce gâfâiți când urcați scările.. sau la voi îmbătrânirea e un proces normal? De ce femeile care le-au dat naștere copiilor voștri nu au aceleași drepturi?

Și fiindcă vine 8 martie La mulți ani tuturor femeilor care au știu ce au vrut de la viață… și la mulți ani și acelora care au hotărât acum să pună capăt unor relații din care s-au ales cu vânătăi! Și ce exemple superbe sunt toate aceste femei care s-au regăsit!

9 comentarii:

Lisandru Cristian spunea...

Nici mie nu-mi plac misoginii. Au cu siguranţă o problemă, numai că problema e în curtea lor...

Orry spunea...

no comment!

o postare excelenta!

ARIPI DE FLUTURE spunea...

frumoasa postare, nici eu nu sunt de acord "femeile trebuie sa indure, sa taca" o relatie se mentine in 2 si amandoi trebuie sa faca sacrificii nu doar femeile

Irisha spunea...

Foarte adevarat ce ai scris.

Parintii mei au divortat cand eram micutza, aveam in jur de 5 ani. Mama s-a recasatorit la scurt timp, sperand ca va fi fericita alaturi de noul ales. Peste ani, era la un pas de a divorta si de al doilea sot, dar s-a gandit la mine (cum era sa aflu mai tarziu) si a pastrat familia. Eu nu as fi procedat niciodata asa ... este mult prea umil. Dar uneori diplomatia si capacitatea de a inchide ochii asupra unor lucruri pot face lucruri marete...

P.S. La multi ani de ziua femeii. Fii fericita si iubita! Te pup

dennis spunea...

felicitari. foarte bine scris. iti recomand asta: http://siblondelegandesc.ro/2009/09/29/n-o-sa-ma-casatoresc-pe-viata-d/

pacat ca sunt atatea "bombe sexi" si "blonde de-a lu nu stiu cine", care prea ies in fata ca imaginea femeii

Ioana C. spunea...

@ denis
dar cine are ochi să vadă-vede

dennis spunea...

da ioana, zici tu bine, dar vezi ca daca cineva vede ca se promoveaza zilnic peste tot un rahat pana la urma il ia de bun. indiferent de domeniul din care provine

Anonim spunea...

Ascunde-n sufletul gingaş un univers plin de comori,
Din ochii mari poţi să culegi priviri prinse-n buchet de flori,
Cu multă linişte şi calm pe buze grafiaz-un zâmbet,
Iar glasul său armonizează blând vibraţiile unui cântec.
La tâmplele fierbinţi ea poartă doar amintiri din flori de gânduri,
Cu mâna fragedă le-aşează într-un album cu foi prinse în riduri,
La gâtul diafan cristalele de rouă stau prinse-n colier,
Pe umerii rotunzi timpul aşterne poveste de iubire şi mister.
Îmbracă astăzi rochie din verde crud de iarbă,
Privire de bărbat puţin iscoditoare trece şi se întreabă,
Cine-i această lume discretă , virtute-ncântătoare?
Este FEMEIA,MAMA, IUBITA ce azi e-n sărbătoare.
Gânduri sublime îţi trimit pictate-n fluturi diafani,
Să fii iubită, să-nfloreşti şi un suav, LA MULŢI ANI!

Anonim spunea...

frumos titlu..ma face sa imi recapat inspiratia