6/26/2009

Nu putem fi toti capitani

Am descoperit intr-o carte a lui Dale Carnegie (Lasa grijile,incepe sa traiesti) o poezie a lui Douglas Malloch ce ne poate deveni motto:

Daca nu poti fi un pin in varful dealului,
Fii un tufis in vale.Fii insa
Cel mai bun tufis de pe marginea paraului
Fii o tufa , daca nu poti fi un copac.

Daca nu poti fi un tufis,fii un fir de iarba ,
Si un drum va fi fericit
Daca nu poti fi pastrav , atunci fii doar un biban-
Dar cel mai vioi biban din tot lacul!

Nu putem fi toti capitani,trebuie sa fim echipaj,
E treaba pentru noi toti aici.
Sunt munci grele si munci usoare,
Iar sarcina pe care o avem e chiar langa noi.

Daca nu poti fi drum, fii stunci o poteca,
Daca nu poti fi soare , fii o steluta,
Nu prin marime o sa castigi sau o sa dai gres-
Fii cel mai bun in ceea ce esti!

10 comentarii:

Geanina Codita spunea...

"Fii cel mai bun in ceea ce esti!"

acest vers mi-a amintit de emisiunea de la radio pe care o realizam pentru elevi. Finalul îl făceam întotdeauna cu acest motto "Fiţi cei mai buni,fiţi învingători!"
Se întâmpla în urmă cu 5 ani. Mulţumesc pentru aceste aduceri aminte.
Cum a fost la proba scrisă de astăzi!
Gânduri bune, draga mea!

Boddah spunea...

foarte bine aleasă poezia şi foarte bine conturate lucrurile în ea.nu contează mărimea unui lucru sau a cuiva în genere,cât puterea lui de a face lucruri extraordinare şi a străbate la suprafaţă.
la fel de bine poţi fi mare,fără să ai nimic de zis.
lucrurile nu merg mână-n mână.

Septimia spunea...

imi suna a Marquez si a Ben Carson, in acelasi timp:)

Ioana C. spunea...

@geanina:ma bucur ca ti-a provocat amintiri frumoase.A fost bine la romana scris.
@boddah:si mie mi-a placut foarte tare...are ceva din psihologia invingatorilor.
@septimia:la marquez nu ma gandisem

Lisandru Cristian spunea...

"Nu putem fi toti capitani,trebuie sa fim echipaj,
E treaba pentru noi toti aici.
Sunt munci grele si munci usoare,
Iar sarcina pe care o avem e chiar langa noi" - da, frumos spus...

Geanina Codita spunea...

Draga mea,
am revenit pentru a-mi aminti de trecut, un trecut frumos, aşa cum este şi prezentul. Am mai recitit poezia, care mi-a intrat în suflet.
Pupici şi succes!

Ioana C. spunea...

@geanina:te primesc cu bratele deschise.o seara faina!

Mihaela Chelaru spunea...

Foarte foarte faina poezia, e motivanta :) Voi cauta cartea respectiva, sigur e interesanta rau. Poate vii cu citate de acolo.

Ioana C. spunea...

@miha:da,desigur.:)

Georgiana spunea...

ai zis multe, prin putin...ai respectat deci ce ti-ai propus: sa fii bun in ceea ce esti:)

plina de multe sentimente, creionate in atat de putine cuvinte...