2/04/2010

e exact ca-n cântecele lui Puya


Despre jurnalism.. cu drag ș-amar…

E exact ca-n cântecele lui Puya (Change) - susținem că nu ne uităm la tv la scandaluri, că nu ne hrănim cu toate inepțiile care apar prin tabloide…dar defapt tirajele și audiențele tv spun altceva.

Problema e că generalizăm… problema e că nu facem eforturi să protestăm. Și e atât de simplu.. știți chestia aia, de regulă neagră și cu butoane, care se numește telecomandă… ea ne dă puterea de a schimba lucrurile… și nici nu ne obligă cineva să cumpărăm ziarele de 0,50 bani. Mă gândesc că Dumnezeu ne-a dat șansa de a avea rațiune… și cu toate astea… ne lăsăm hrăniți de opiniile unei minorități, când noi suntem majoritatea. Dar e o problemă a așa-zisei noastre democrații- că suntem o majoritate condusă de o minoritate.

Sunt studentă la jurnalism (și la management dar nu cred că ar conta în contextul dat dar mă ajută să am o viziune mai analitică) și cel mai adesea oamenii mă întreabă: și ce învățați voi acolo? Voi n-aveți pic de conștiință când faceți praf o persoană prin ziare și pe la tv? Știi care-i treaba cu jurnalismul? – că tre să pupi în fund pe toată lumea. Mă apăr de fiecare dată spunând că nu sunt așa, că nu e firesc să fim așa, că de ce am generaliza, că n-am să scriu niciodată la comandă, că nu pot să scriu dacă nu cred cu adevărat în ceva… dar toți îmi zâmbesc cu acel rânjet cretin care parcă-mi spune: mda, ce să zici și tu acum.


Și da, sunt de acord că ar trebui ca așa-numiții noștri jurnaliști să observe încotro merge jurnalismul acesta în care potrivim realitatea cu degetul precum în bancul cu cei doi polițiști care au găsit un cetățean turmentat (cred) pe strada Edgar Quinet și neștiind să scrie numele străzii i-au dat un brânci pe Str. Academiei și au modificat realitatea.

Ș-ar mai exista o problemă... prezentatorii acelor emisiuni ce poarta egida pamflet ori revista presei.. nu sunt jurnaliști.

Nici nu știu care-i rostul postării ăsteia având în vedere că nimeni nu mai crede în nimic…
poza de aici

9 comentarii:

Anonim spunea...

sati spun cum sta treaba dupa mintea mea de copil nu prea dotat (cu calitati de bun elev si etc la invatat) ....deci cam orice problema eu o gandesc cat se poate de logic....
Dc sa citesc un ziar? daca pot citi o carte, dc sa citesc o revista daca pot citi o postare sau mai multe postari ale blogerilor (unele sunt chear educative) dc sa citesc ce se spune in ziarul x despre vedeta y , suntem oameni egali numa ca unii isi fac publicitate prin ziare sau reviste, de ce m-ar interesa pe mine ca cetatean obisnuit problemele lui Mutu? de problemele mele se intereseaza cineva? si mai pot da argumente despre motivele care le am sa nu citesc ziare sau reviste...
Jurnalistii isi fac meseria, x isi face reclama, jurnalistii isi ia banii (ca doar pentru asta munceste) vedetele ii fura de obicei sau ii produce pe centura sau mai stiu eu unde .... daca mai vreti argumente mai dau dar acum mai am cate ceva de facut si cred ca tocmai am facut si un post la tine pe blog:>
Pe data viitoare si bafta in continuare

Ioana C. spunea...

din păcate oamenii își construiesc filozofiile de viață de pe la tv și nu din cărți..așa cum ar fi normal.

ARIPI DE FLUTURE spunea...

eu am terminat jurnalismul, dar se pare ca nu trebuie sa termini o facultate in domeniu pt a profesa. e trist ce se intampla, si nu numai asta, dar de multe ori se fac stiri din nimicuri, e opus fata de ce am invatat: nu orice subiect poate deveni stire:(

Claudiu Negreu spunea...

jurnalistii tip "new guy" au vise sa faca lumea una mai bună, dar cand vor ajunge acolo sus si vor fi pusi la zid cu multe, din cauya cenzurii unde exista foarte mult si pentru bani vor scrie doar pt rating si audienta.atata tot

Dissolved Girl spunea...

si eu sunt la jurnalism si is foarte scarbita de ce se intampla cu jurnalismul din romania. si ah, numai cand te uiti la toti cei care citesc click in metrou.
tabloidizare si politicizare, moguli si curente politice. la asta se rezuma tot.
groaznic.
asa ca ma voi reprofila pe publicitate, cel putin televiziunea a ajuns un mare rebut.
asa ca good luck cu jurnalismul, si hopefully vei ajunge la o publicatie decenta.

U. spunea...

Merciiiiiiiiiiiii
>:D<>:D<
M-am facut mai baba.

Anonim spunea...

Eu cred ca e vrajela cu ratingurile alea...

dennis spunea...

uneori jurnalismul se face dupa ureche. de fapt cred ca in mare parte e facut dupa ureche. vine cineva si lanseaza o ipoteza si toata lumea o mesteca isi da cu parerea si cam asta e.

din pacate atat timp cat banu va cumpara pe anga multe alte lucruri si jurnalisti, va fi la fel

Septimia spunea...

pe naiba nu. toti ne uitam la emisiunile alea. am sansa sa ma duc la jurnalism si sa am spatele asigurat. fac jurnalism de un an si imi vine mai usor sa scriu un articol decat sa trag o gura de aer. si nu ma duc la jurnalism. ma asteapta oferte sigure in buc si nu ma duc. mi-e acru de pupat in cur pt un articol.