2/20/2010

Imnul golanilor

Am citit pe Realitatea.net un articol despre Cristi Pațurcă, cel care a declanșat Golaniada (un fenomen ce îi aduna pe cei nemulțumiți de sistemul condus de Iliescu). Articolul începe cu declarația șocantă a cântărețului Am ajuns un boschetar.
Cristi Pațurcă a fost la doar 25 de ani protagonistul celui mai lung spectacol din istoria postdecembristă a României. A cântat în Piața Universității Imnul golanilor ca un protest împotriva sistemului condus de Iliescu.
Mai bine haimana,
Decât tradator,
Mai bine huligan,
Decât dictator,
Mai bine golan,
Decât activist,
Mai bine mort,
Decât comunist.
La vremea respectivă cântărețul a generat un fel de "Woodstock" românesc prin faptul că aduna în fiecare seară la kilometrul 0 peste 30.000 de oameni.
Acum cântărețul a fost evacuat din casă și se află la limita supraviețuirii.
„Doar pe mine sunt supărat, nu trebuia să fumez şi să beau atât de mult. Şi nu trebuia să fiu atât de naiv. Dar de unde să fi ştiut eu cum să-mi gestionez viaţa? Nu există o reţetă”, a declarat Paţurcă pentru Realitatea.
Mă întreb cât de repede îi uităm pe cei care se sacrifică? Se pare că foarte repede. Mai grav e că e o trăsătură națională... Și se pare că și mai repede se complac ei și renunță la idealuri, renunță la lupta pentru normalitate.
A fost o data ca-n povesti
A fost in Romania,
O mare gasca de golani,
Ce-au alungat sclavia.
Noi nu ne-am confundat nicicind
Cu "oamenii de bine",
Numiti si neocomunisti.

3 comentarii:

nu e nevoie de nume spunea...

@ioana

fusei in bucuresti cateva zile...e scrisa ca urmare a ceea ce am vazut.

poate acum iti va veni mai usor

Irisha spunea...

Acest imn-fenomen a avut un rol semnificativ si pentru perioada imediat urmatoare evenimentelor de la 7 aprilie 2009 din Basarabia! Am simtit atunci, in fata Teatrului National din Bucuresti, ca suntem romani cu adevarat. Cantam imnul golanilor cu credinta in versuri si cu dorinta de a ne recastiga libertatea. Am reusit!

Anonim spunea...

mi-am facut blog :D si te-am pus in blogroll, evident :))