1/08/2010

dar trece oare?

Când am citit prima oară Micul Prinț m-am întrebat de ce face parte din categoria:Literatură pentru copii... apoi m-am gândit că ar fi frumos ca majoritatea copiilor să o citească și să-i înțeleagă mesajul.
Azi am găsit o foaie cu citate din carte și mi-a căzut privirea pe o un paragraf de care nu-mi mai aminteam:
“Iar după ce-ţi va fi trecut durerea (durerea întotdeauna trece), vei fi fericit că m-ai cunoscut. Vom fi de-a pururi prieteni. Îţi va fi dor să râdem împreună. Şi vei deschide uneori fereastra aşa, numai de drag… Şi eu voi privi la stele. Toate stelele vor fi nişte fântâni, cu câte un scripet ruginit. Şi toate îmi vor da să beau.”
Antoine de Saint-Exupery – “Micul Prinţ”
Dar oare durerea chiar trece întotdeauna?

11 comentarii:

Irisha spunea...

Se spune că timpul le vindecă pe toate. Rămân cicatrici ... Pe unii, acestea îi fac mai puternici, mai căliți, pe alții îi doboară. Depinde de capacitatea fiecăruia de a trece peste aceste momente de cumpănă, de puterea lui de a se ridica din genunchi și a păși în viitor cu sufletul curat și vindecat, cu dorința de a trăi și a prețui viața.

nu e nevoie de nume spunea...

intreaba-te daca vrei sa treaca

Unknown spunea...

durerea trece, pentru ca toate trec. dar ramane intotdeauna gustul amar.

Anonim spunea...

am citit-o si eu acum cativa ani bunicei...o am si in biblioteca...si sincer mai facut curioasa sa o recitesc.
atunci am inteles-o ca pe o carte normala..fara sa prind un mesaj foarte important pentru ca am citit-o din obligatie...dar acum poate placerea ma va face sa inteleg mai multe.
chiar daca este din literatura de copii... gata! am ce face in weekend:D

Anonim spunea...

o sa incerc sa imbin Micul print cu Orasul cu salcami:))

Claudiu Negreu spunea...

da trece. trebuie sa treaca. toate au un sfarsit, chiar si durerea

monica spunea...

pe micul print,daca pot spune asa l-am descoperit de abia la liceu la ora de franceza.era un fragment in manual.si cateva desene parca.cu sarpele ce mancase elefantul.de atunci il iubesc la nebunie.alaturi de lorelai ,micul print este cartea mea de suflet.
la multi ani si incearca sa imblanzesti lumea ta!

Ioana C. spunea...

@Irisha:Toate trec dar nimic nu trece fără să lase urme.

Ioana C. spunea...

@Cristiana: are un mesaj foarte profund și e mare păcat că a încăput la literatura pentru copii.

ARIPI DE FLUTURE spunea...

trebuie sa treaca

Ale spunea...

mi'ai adus aminte de aceasta carte:) foarte frumoasa.

da, durerea se estompeaza si intr'un final trece, raman amintirile ca simple imagini insipide.