8/25/2009

Vârsta: 19


M-am născut într-o duminică-noaptea de 26 august într-un spital bucureștean. Tata vroia băiat iar mama fată, se pare că Dumnezeu a simpatizat mai mult cu mama, deși primul meu cuvânt a fost″ tata″. Am copilărit de la doi ani la nouă ani la țară, într-un sat din Gorj, unde, departe de liniștea și zgomotul orașului, am reușit să-mi creez propriul sistem de valori, o fire critică și visătoare. Moralitatea, ambiția, perseverența, performanța sunt singurele urme după care mă ghidez.
Am ajuns apoi prin ′99 în București și am ajuns să-l iubesc mai tare decât pe sătucul copilăriei mele, însă mă întorc în fiecare vară acasă(căci așa numesc locul unde găsesc, cu capul culcat pe brațul bunicului, liniștea).

Am crescut frumos sau așa-mi place să cred dacă mă gândesc că am crescut mai mult singură. Am ales mereu calea ce nu urma să-mi trimită săgeți cu regrete, nu m-am complăcut niciodată, am dezvoltat întotdeauna spiritul meu justițiar chiar dacă nu se potrivea lumii acesteia.

Nu-mi aduc laude ci doar încerc să înțeleg de ce azi mă aflu în fața unei intersecții și nu știu încotro să mă îndrept, de ce azi, eu care am fost așa de independentă, ceilalți aleg pentru mine? Încerc să înțeleg cât de multe s-au schimbat. A fost un an greu care a lăsat urme… a fost un an greu în toate domeniile… însă nu am reușit să ies cu fruntea sus în partea personală( dar sunt împăcată cu mine).

Am învățat în anul acesta că dacă ai vrea să-i spui cuiva ceva(un simplu ″Te iubesc!″, un ″Îți mulțumesc!″ e bine să o spui atunci, s-ar putea să nu mai ai ocazia niciodată.

Am înțeles că oamenii vin și pleacă din viețile noastre precum trenurile în gară. Cine poate pretinde ca într-o zi să ne amintim nume sau fețe și cine poate să zugrăvească felul în care simțim despărțirile. Ne întâlnim mai apoi pe străzi și avem senzația că ne știm… și defapt ne cunoaștem prea bine… nimic nu se leagă mai bine decât privirile și amintirile.

Am învățat că nu există prieteni ci doar oameni cu care te înțelegi extrem de bine, oameni care-ți sunt aproape și care au acelașii sistem de valori ca și tine.
Nu există eșec- există doar incapacitatea noastră.

Uneori îmi scriu scrisori lungi, pe laptop și apoi le șterg… când eram mică le ardeam….

Am înțeles că uneori suntem goi, suntem în paragină, suntem pustiiți dar nimeni nu ne dă dreptul să rămânem așa mereu…

Am învățat că există oameni care cred că pot lua ei decizii în numele nostru și că au drept de viață și de moarte asupra noastră… dar va exista întotdeauna o modalitate de a scăpa de sub autoritatea lor.

Mi s-a demonstrat că sufletul alege mai bine decât mintea și că tot el e responsabil și cu iubirile nebune…

Nu sunt bine acum…. dar sunt OK, doar puțin dezamăgită.

Nu uit să vă mulțumesc vouă celor care mă citiți și care exprimați opiniile. Mă bucur să ne citim și recitim.

Iubesc oamenii, așa răi, ipocriți, visători, pupincuriști cum suntem. Iubesc omul pentru că fără el m-aș simți și mai singură decât mă simt.

Huh, îmbătrânesc… deja 19….

27 de comentarii:

Claudiu Negreu spunea...

Da! Foarte frumos spus, si foarte adevarat de frumos ca sufletul ia cele mai corecte si bune decizii, dar de cand e lumea si pamantul mintea i-a luat locul. Cei care gandeau cu sufletul erau judecati ca fiind simplu "prosti", ei erau visatorii ,ei erau imaturii. Cuvinte ca "te iubesc", "multumesc", sau "imi pare rau" sunt cuvinte MARI, iar acel om trebuie sa aiba un mare curaj pentru a le spune. nu stim mai deloc greutatea acestor cuvinte, unde aceste cuvinte pot schimba o lume. Mai putin decat banii, dar schimba si ei. Te schimba mai mult pe tine. Simte valoarea lor acela care stie sa simta. Un post foarte frumos, ca m-a facut sa il citesc in ritm lent fiecare cuvant.Noapte buna!

Boddah spunea...

La multi ani,Ioana!
eu nu iti pot ura decat tot binele pe care de altfel il si meriti si...sa stii ca mie una mi-ai demonstrat ca esti o persoana verticala in intreaga extensie a cuvantului.
Numai bine:)

Lisandru Cristian spunea...

Mă bucur că sunt primul care îţi spune - din tot sufletul - LA MULŢI ANI! Doamne, ce vârstă... Să fii sănătoasă, veselă şi iubită...

Ioana C. spunea...

@Cristi și Boddah: Vă mulțumesc frumos!

Ioana C. spunea...

@Claudiu: mă bucur că ți-a plăcut, e scris la trecerea dintre 18-19 ani.:)))

JuCo spunea...

Lma, omule drag!
Eu sunt in Bran iar acum ma voi deplasa spre o zi in Brasov.
De ce te napadesc atatea amintiri si atatea regrete, atatea urme lasate adanc in inima ta?
Fa ce vrei pentru a nu regreta mai tarziu ca alcineva ti-a ghidat spre un drum fie bun, fie prost pasii.

Sute de pupici,
Iulia.

Claudiu Negreu spunea...

Mi-am dat seama, dar probabil am uitat sa iti zic La multi ani! Asa ca "La multi ani!!!".

Cora spunea...

Bai a trecut un an de cand ne stim! Tin minte ca anul trecut tot asa ti-am vazut postul scris de ziua ta si ti-am urat la multi ani. Si acum sunt pe faza:))
Sa fii nu fericita, nu bogata, ci implinita sufleteste. Sa visezi, sa speri la cat mai multe ca sa ai pentru ce lupta mai departe ;)
Pupici si o strangere sanatoasa in brate :))

Ioana C. spunea...

@Iulia: mulțumesc :). Când revin în Bucale poate ne și vedem că mi s-a făcut un dooor de tine.

Ioana C. spunea...

@Cora: un an... a părut ceva mai mult:)). Firar nu mi amintesc pe cât e ziua ta că îmi amintesc că era tot prin august...

Anca spunea...

Hey, ce-avem noi aici? :) LA MULTI ANI, draga Ioana, sa ai parte in viata de tot ceea ce iti doresti si sa nu uiti niciodata sa fii tu insati.... Sa ai o zi cat mai frumoasa si stralucitoare!

dennis spunea...

tu te plangi ca ai 19? ce n-as da eu sa fiu in eu de 19 ani. m-ar durea nici acolo. de acum inainte ai face bine sa pui lamele deoparte la fiecare 26 august. in rest toate bune si sa ai parte numai de bun si bine.

Ioana C. spunea...

@dennis: lamele?

Septimia spunea...

fericire.si putere.atat iti urez

Anonim spunea...

LA MULTI ANI, fiinta!
:*
sa fi fericita!
iar articolul are numai cuvinte adevarate...mai ales fragmentul cu prietenii si cel al cuvintelor magice (te iubesc, multumesc)

Sa fi fericita! Si lupta ca dorintele tale sa se indeplineasca!
:*

Vick spunea...

La multi ani draga mea! Batrana la 19 ani? HAH! Sa vezi cum e cand ajungi pe la 24...

Nu sunt nici pe departe in dispozitia necesara pentru a "lucra" pe text, dar te rog, da-mi voie sa te contrazic la un lucru:
"Mi s-a demonstrat că sufletul alege mai bine decât mintea"
Mintea m-a tinut in siguranta. Sufletul m-a tradat. O iau de la inceput din nou.

La multi ani! Macar pe tine sa te tina sufletul in siguranta. Sa te fereasca de ace ascutite si sa-ti dea doar visele noptilor de vara. Si iarna. Si toamna si primavara!

Fie ca tot ce iti doresti sa se implineasca chiar in fata ta. Sentimental, social si profesional cand va veni cazul.

Iti doresc din toata inima sa nu mai suferi vreodata!

La multi ani!

U. spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Ioana C. spunea...

Get:a fost o glumă, nu cred că a insinuat ceva.:)))

dennis spunea...

ioana: din cate stiu eu, e pluralul de la lama(obiect metalic foarte subtire care taie foarte bine). initial voiam sa dau un raspuns mai beligerant, dar am renuntat. ma duce suficient de mult capul incat sa nu ma cobor cu explicatii sau raspunsuri persoanelor care cel putin eu consider ca nu merita. in fine, tie iti raspund: poate am fost putin mai rau in ceea ce am scris cand am citit ca tu simti ca imbatranesti la doar 19 ani. imi cer scuze pentru "rautatea" mea, dar eu am zambit cand ti-am scris, deci nici macar intentie de ceva rautacios.

Ioana C. spunea...

@dennis: și eu am înțeles la fel... poate că Get s-a pripit puțin când a dat comentul. Și eu am zâmbit când am văzut partea asta, întrebarea o pusesem retoric.
O zi liniștită!

Ioana C. spunea...

@ Vick: multă vreme de când nu te-am mai citit, mulțumesc pentru urări și pentru vizita pe blog.

@bizz.u: mersi:)

dennis spunea...

ioana: nu e bine sa cenzurezi. de asta e blogul. fiecare isi da cu parerea cat poate el/ea mai bine. eu am fost facut "cacat" intr-un coment si l-am publicat. asta e. eu suport si raspund pentru ceea ce scriu ;)

ma bucur ca s-a lamurit. numai bine

ktalinoo spunea...

la multi ani!!imi cer scz ca iti spun cu intarziere...tu te plangi la 19?? ...ce sa mai zic eu de 20:))

Whisper spunea...

Cu intirziere iti urez sa fi sanatoasa,fericita si sa-ti traiesti viata asa cum doresti...poop

dennis spunea...

am vazut ca a disparut comentul ala :))

nu e nevoie de nume spunea...

hei, hei, vreau si eu sa iti spun La multi ani! scuza intarzierea, dar sa stii ca e din suflet

Ioana C. spunea...

@mind tricks: mersi, știu.:)