10/18/2009

Romania si valorile ei-Alexandra Nechita(Micuta Picasso)




M-am gândit ca în fiecare săptămână, în fiecare duminică, să vă prezint câte un român care a câștigat respectul străinilor pentru ceea ce face și care la noi nu este foarte cunoscut. De așa-zisele valori care apar în prime-time pentru a-și etala inelul de logodnă sunt destui aceia care scriu.
Și am să intitulez acest demers: România și valorile ei.
Încep cu Alexandra Nechita-Micuța Picasso.



Zilele trecute primesc un sms de la o prietenă care îmi spune: Dă pe PRO TV, cică Micuța Picasso e româncă!


Îi răspund fără să mă ating de telecomandă: Da, e! De ce, nu știai?


Răspunsul ei vine repede: NU!




Am deschis televizorul și am descoperit-o pe Micuța Picasso deja femeie, povestind despre celebritățile care îi cumpără lucrările, vorbind româna mai corect decât mulți dintre noi cu toate că avea un accent splendid. Spunea că din România nu a primit comenzi de tablouri, însă enumera celebrități din întreaga lume care se bat pe tablourile ei. Vorbea despre artă și despre plăcerea de a picta, vorbea despre oameni și lucruri simple, bucurându-se că a avut șansa să plece în altă țară unde a putut fi încurajat talentul ei.




Whoopi Goldberg spunea despre ea: "The thumb print of the Great One is on her."




Pentru aceia care nu știau Micuța Picasso e româncă și o cheamă Alexandra Nechita. Desigur ea se mândrește cu țara ei dar noi... ăștia care ne uităm la crime și violuri, noi ăștia care spargem semințe pe covor la meciurile naționalei, noi ăștia care trecem pe roșu și cumpărăm genți fake ne mândrim cu ea, o respectăm și o recunoaștem?




sursa foto: http://google.com










9 comentarii:

Boddah spunea...

foarte frumos din partea ta ca ai demarat acest proiect,chiar il sustin.si,sincer sa iti spun(rusine sa imi fie!),n-am mai auzit de Micuta Picasso.

Ioana C. spunea...

@Boddah: mă bucură tare mult că ești sinceră! și mulțumesc mult pentru aprecieri!

Lisandru Cristian spunea...

Tot respectul... Bună idee...

dennis spunea...

am vazut de cativa ani un reportaj cu fata asta. poate sunt rau sau voi fi inteles gresit, dar pe langa tal;ent e nevoie si de altceva: stare financiara buna. doar nu crezi ca sansa care i s-a oferit a fost pe banii altora. a avut sansa sa plece in alta tara pe banii lu mamica si taticu. a avut o situatie financiara buna, a avut o viata fara griji si de asta a avut si timp si liniste sa picteze. daca ar munci pe bani putini, cu un job care sa iti dea mai multi nervi decat satisfactie...cred ca nu mai era nici macar "micuta", era inexistenta picasso. in fine, nu vreau sa fiu inteles gresit, dar acest aspect nu il aminteste nimeni, celebru sau nu. pentru a face orice pe lumea asta ai nevoie de liniste si bani. nu le ai, ramai in anonimat. or fi sanse, dar foarte mici sa te remarci sau sa fii remarcat de cineva. cred ca aceasta am mai scris-o pe blogul meu: as prefera ca Hgi, Nadia, Tiriac, Nastase, micuta Picasso, Brancusi si altii sa se fi nascut in SUA, Franta sau alta tara, iar noi toti sa ne mandrim cu drumuri, civilizatie si ecomomie prospera. cu ce ma ajuta pe mine ca roman ca acestia sunt de-ai mei, de-ai nostri? cu nimic. ca daca merg in italia sau spania ma arata cu degetul si ma face tigan....

Geanina Codita spunea...

AM AFLAT DE mICUȚA pICASSO ÎN URMĂ CU 6 ANI.

AM VĂZUT CUM O TRATAU AMERICANII LA O EXPOZIȚIE, CU REGRET SPUN...NU ȘTIM SĂ NE APRECIEM VALORILE...AȘA CĂ...PRIVIM PRIN STICLĂ CUM LE VENEREAZĂ STRĂINII...

PUPICI GEANINOȘI PESTE NORMĂ!

Claudiu Negreu spunea...

avem o groaza de valori, care nu primesc niciun ajutor de la noi romanii. vor ajunge sa faca precum emil coran. sunt cetatean francez de origine romana. si a spus asta nu in romana ci in franceza

Anonim spunea...

foarte tare...sa continui "campania" asta cu prezentarea valorile Romaniei. Sunt foarte multe..si ar fi bine sa existe cineva care sa ne dea una peste cap si sa ne spuna ca trebuie sa ne mandrim si sa-i apreciem.

si sincer...eu sunt una din persoanele care nu stiam despre micuta Picasso si de originea ei. Sa-mi fie rusine!:|
:*

Unknown spunea...

e chiar interesant ceea ce ai scris tu acolo si spre rusinea (si a) mea nu auzisem de aceasta Alexandra Nechita.

U. spunea...

Ai dreptate multi au plecat afara sa isi arate talentul pentru ca in romania nu si l-au putut arata.