10/31/2009

bunicul

Îmi cumpăra înghețată din aceea la cornet cu vanilie și cacao cu un gust pe care nu îl mai regăsesc azi în nicio altă înghețată, mă dădea în leagăne de lemn … îmi dădea toată bucuria pe care i-o poți da unui copil… îmi ascundea portocalele de Crăciun în paltonul lui mare și negru dar eu le găseam mereu… îmi cumpăra pufuleți cu cacao sau cu multă sare…. Mi-a făcut copilăria frumoasă și mi-a lăsat amintirea unei lumi pe care o port scrijelită pe suflet… iar acum, acum… stă pe un pat de spital.. la terapie intensivă, la 200 de km de mine și nu pot decât să-i vorbesc la telefon cu vocea tremurândă… Singurul om care și-ar fi dat viața pentru mine și pentru aș face la fel e pe cale să plece, să-mi lase lumea goală… iar dincolo de asta nu pot să mai văd… singurul om pentru care simt…. Bunicul.

Mi-a spus într-o zi că și-ar dori să devin medic… eu n-am putut să urmez calea asta. Dorința lui era legitimă fiindcă mulți ani i-a petrecut prin spital.. a sfârșit prin a rămâne la pat de mai bine de 12 ani.
N-am înțeles de ce a avut o adorație nebună pentru doctori… poate pentru că ei îl ajutau să trăiască, că îl ajutau să fie mai bine.. acum doctorii spun că de ce se mai chinuie cineva pentru un bătrân, că el oricum pleacă dintre noi la un moment dat. Au uitat de respectul pentru viață. Unii ar spune că dacă le dai bani te tratează mai bine. Corect! Dar oricum îți spun: ″Domne, n-are rost! E bătrân … de ce l-ați mai adus?″
Cândva i-am spus unui doctor care o trata pe bunica: Ca să ai dumneata de unde să mai primești niște bani!″ și a plecat zâmbind ironic.

Aș vrea copilăria înapoi… poate că dacă mi-aș fi știut parcursul vieții… acum aș fi fost studentă la medicină….

11 comentarii:

Boddah spunea...

dar el o sa fie mereu acolo,indiferent cat de departe vei fi,ca iti va fi greu sau vei fi fericita.el va avea mereu grija de tine,cum a avut si in copilarie.asta pentru ca tu ti-l amintesti ca pe cel mai frumos om.
eu sper sa te mai bucuri de el mult timp de acum incolo...

U. spunea...

Join the club.
Gandire de medic.De ce sa imi pierd timpul cu un batran cand sunt persoane mai tinere care au nevoie de ajutor.Dar de ce sa nu le acordam la toti acelasi drept la viata?Poate persoana tanara moare mai repede decat cea batrana sau cea in varsta pretuieste fiecare secunda din viata in timp ce persoana tanara isi bate joc.De ce nu lasa sa decida persoana in cauza ce alege si se cred ei dumnezeii?

Claudiu Negreu spunea...

ca sa fii si tu ca toti ceilalti doctori?

Lisandru Cristian spunea...

Aş zice şi eu la fel - îmi vreau copilăria înapoi. Dar cum să facem?

Ioana C. spunea...

@claudiu: nu, pentru a putea intelege mai bine boala bunicului si pentru a-i implini dorinta

Ioana C. spunea...

@Boddah: știu..doar că...

Ioana C. spunea...

@Geta: indiferent de vârsta suntem cu toții viață... dar unora dintre ei nu le pasă.

Ioana C. spunea...

@Cristian: ... grea întrebare și fără răspuns.

Anca spunea...

Multă sănătate bunicului tău şi fie ca Dumnezeu să îl ţină aproape cât mai mult posibil... Şi bunica mea era să moară din cauza unei teribile erori medicale de diagnostic...de aceea, mă gândeam şi eu că ar trebui să ma îndrept spre medicină... dar nu am tăria necesară unui medic...

Mihaela Chelaru spunea...

Multa sanatate bunicului tau Ioana! Sunt sigura ca va fi bine, trebuie sa fii tare, pentru a-i fi un sprijin de nadejde, mai ales acum.

monica spunea...

eu cred ca bunicul tau te apreciaza si te iubeste indiferent de meseria pe care ti-ai ales-o.
eu am pierdut-o pe strabunica mea,tinand-o de mana.eram preferata ei iar ea era pentru mine toata copilaria mea.dar ea este peste tot in gandurile mele,in vise,este in gustul dulcetii de smochine,in mirosul de cozonac si cafea.
azi sunt medic si nu pot face nimic sa schimb lumea..azi sunt medic si nu pot sa spun ca toti medicii sunt minunati dar pot spune ca in nici o alta meserie nu vezi atat de multa suferinta si neputinta ca in medicina!