10/25/2009

timpul și valoarea celor din jur

Săptămâna trecută lansam o secțiune despre oamenii valoroși din România dar care nu sunt cunoscuți în țara asta a noastră.
Astăzi v-aș fi scris despre o tânără româncă ce a câștigat cu echipa ei de dezbateri un titlu internațional și care e foarte cunoscută peste hotare pentru talentul ei oratoric, dar ceva nu mă lasă.

Poate că motivul meu are ca etichetă frustrarea mea când deschid televizorul, messengerul, când citesc ziarele, când ies la suc cu prietenii și văd atâția tineri de 14-16 ani care negociază cu băiatul de la bar bere și alcool și care fumează țigară după țigară. Poate că motivul meu are ca titlu viața mea care îmi cam dă cu virgulă de o vreme. Poate că regretele mele și toate temerile mele m-au închis într-o cutiuță și m-am uitat acolo.

Și mă uit cum lumea mea e pe cale să se prăbușească, mă uit cum se apropie clipa când voi pierde oamenii cei mai dragi din viața mea și poate că vine iarna și mă prind și eu cu greu că se mai duce un an, un an în care am avut atâtea vise spulberate și atâtea ziduri de care m-am lovit și nu m-am ridicat la timp.

M-am hotărât de atâtea ori să îmi fac curat în viața mea și nu am reușit fiindcă nu știu de unde să încep.

Îmi spunea o puștoaică de vreo 15 ani că ea nu are ce alege, că nu are ce face cu timpul ei liber-că nu e nimic disponibil. Eu jur, cu riscul de a părea tocilară și limitată, că dacă aș mai avea 15 ani aș învața câte limbi străine aș putea, aș citi toate cărțile pe care nu le-am citit, aș învăța mai multă matematică și aș citi mai des wikipedia, n-aș mai sta ore întregi aiurea în fața sticlei de cola și nici n-aș mai sta cu ochii lipiți de tv pentru a mă uita la toate mondenitățile abjecte. Dacă aș mai avea 15 ani aș schimba majoritatea alegerilor mele și mai ales aș fi atentă la sufletul meu.


Închei prin a vă spune: Atenție la oamenii valoroși din jurul vostru!
Uită-te la ei, ascultă-i, urmează-le ambiția, eficiența. Lasă-i pe aceia care cred că viața e obligatoriu să se adauge anilor... încearcă să alternezi cele două sintagme magice: adaugă anii vieții și viață anilor!
Încearcă să faci lucrurile bine, încearcă să alegi corect și coerent!
Ascultă-te pe tine și fi atent la sufletul tău!

Atenție la oamenii valoroși de lângă tine!

15 comentarii:

Boddah spunea...

eu asta incerc,sa fur cat mai mult de la oamenii valorosi de langa mine.

Mihaela Chelaru spunea...

Eu tocmai am ajuns la concluzia ca trebuie sa fac cumva ca o zi sa aiba 30h si nu ma las pana nu gasesc secretul la treaba asta :).

Ioana C. spunea...

@Miha: dacă afli să îmi spui și mie deși cred că mi-ar trebui o zi de 48h.

ARIPI DE FLUTURE spunea...

si eu as schimba multe daca as mai avea 15ani

Anonim spunea...

si eu am aceleasi regrete...parca am descoperit mult prea tarziu placerea unei carti...si a muzicii bune...dar gandeste-te ca daca am fi facut lucrurile astea atunci...noi acum nu am mai fi ce suntem. poate ca ne-am format asa ca oameni tocmai din cauza unor lipsuri si faptul ca am descoperit destul de tarziu ce e cu adev valoros in viata ne-a maturizat mai repede decat pe altii de varsta noastra care poate citeau la 15 ani dar nu stiau sa aprecieze. ma rog...bat campii:P

Ioana C. spunea...

@Lyzuca: nu, nu, niciodată nu putem bate câmpii când vorbim sincer și despre noi.

Lisandru Cristian spunea...

De multe ori trecem cu privirea este oamenii valoroşi şi acordăm prea multă atenţie celor care nu merită...

Septimia spunea...

de ce sa schimbi ceva din trecut? experientele trecute te-au format ca om, ca omul de azi. esti ceea ce esti datorita a ce ai facut in trecut. asa ca:nu iti dori sa poti schimba ceva.

Ioana C. spunea...

@septimia: nu am regrete neapărat ci doar câteva dorințe care au rămas nerealizate

Ioana C. spunea...

@Cristian: asta e marea dramă a omului

monica spunea...

mi-ar placea sa citesc despre un om deosebit de langa tine,sau pe care l-ai pierdut.daca vrei desigur!

U. spunea...

Din pacate observam prea tarziu ca am fi putut face alte alegeri.
Cu toti vrem sa dam timpul inapoi dar din pacate nu se poate iar acum stam si ne focalizam pe greselile trecutului si uitam sa traim prezentul.

Anonim spunea...

Nu e niciodata prea tarziu sa faci ceva, ma refer aici la lucrurile pe care le puteai face in trecut si nu le-ai facut, si acum poti invata cat mai multe limbi, matematica, etc... nu ai decat 4 ani peste 15... abia acum incepi viata, acum decizi ce doresti sa faci. Nu pari deloc tocilara, iar daca ai incredere ca poti sa faci ceva, atunci vei reusi! De ce la 15 ani ai fi putut iar acum la 19 nu?
Diana from Life&Stuff

Ioana C. spunea...

@Diana: nu reușesc deloc să mai intru pe blogul tău. Nu știu care e motivul

Anonim spunea...

@Ioana- l-am sters pentru o perioada, dar asta nu inseamna ca nu te citesc, asa din umbra ;)