7/27/2009

Undeva în București

magazine (chioșcuri) legate cu lanțuri, de teama hoților
parcuri mai mici decât sufrageria mea în care doar țigănușii mai se joacă
câini maidanezi bolnavi, plini de bube mari,roșii.
blocuri gri, murdare, de pe care cade tencuiala
nisipul din parc e mai mult format din semințe decât din nisip
rromi care strigă: Fier vechi!
un bătrân care și-a vândut frigiderul pe 5 lei
muncitorii mișună în toate direcții
din când în când, printre Daciile parcate de jumătate de veac acolo, apare câte un Audi
băieții mai mari îi bat pe cei până în 15 ani, îi pun să le facă diverse servicii
copii de maxim 10 ani fumează și beau
fetele cedează oricărui puștan de cartier
puțin mai departe e o piață... cu mai mulți vânzători decât cumpărători... o piață în care face legea cel mai musculos și pilos...
Iar eu mă mir că încă mai am geanta și telefonul.

E o lume murdară, o lume în destrămare care trăiește dupa reguliile ei. E o lume uitată de timp, de autorități, e o lume despre care foarte puțini știu că mai există.

Și e undeva în București.



7 comentarii:

Geanina Codita spunea...

O faţă a unei lumi din păcate a zilelor noastre.

Nu ne place, dar parcă nici nu facem mare lucru pentru a schimba faţa asta.

Sper într-o faţă frumoasă a lumii, motiv pentru care nu am stat, nu stau şi nici nu voi sta cu mâinile-n sân.

Am plantat copaci, am botezat copii abandonaţi, am adus fericirea în ochii bătrânilor, am măturat la propriu oraşul în care locuiesc pentru a respira aer mai curat, îmi ajut semenii fără a aştepta ceva în schimb, asta e adevărata fericire.

Sper într-o viaţă mai bună...

Ămbrăţişări, draga mea!

Lisandru Cristian spunea...

"E o lume murdară, o lume în destrămare care trăiește dupa reguliile ei. E o lume uitată de timp, de autorități, e o lume despre care foarte puțini știu că mai există" - câtă dreptate ai...

Anonim spunea...

nu e "undeva" in bucuresti. e "peste tot" in bucuresti.

Anca spunea...

Perfecta descriere a capitalei noastre! Sunt nevoita sa folosesc cliseul "trist dar adevarat"...

Ioana C. spunea...

@geanina: Nu toți gândesc așa. În definitiv e important să știi că ai ajutat și să te simți împlinit.

eu nu mai sper...

Ioana C. spunea...

@ordinarystuff: eu nu aș generaliza... sunt zone curate și sigure în București.

Ioana C. spunea...

@anca: păi cam totul e trist dar adevărat la noi, din păcate