7/15/2009

Vizite la CJI

In cadrul Scolii de vara a Centrului pentru Jurnalism Independent ,pe langa munca de teren si furatul meseriei de la traineri,am avut surpriza de a-i asculta si intervieva pe Catalin Tolontan,Mirela Zeta,Petrisor Obae.Am facut si o vizita in redactia hotnews si am fost printre primii care au aflat ca Monica Iacob Ritzi urma sa demisioneze.
A fost uimitoare deschiderea lor in fata unui grup de tineri din 3 orase diferite(Craiova,Constanta si Bucuresti).Niciunul nu a plecat de la premisa ca ne este superior desi uneori s-a simtit usurinta cu care poti manipula un grup de oameni simpli atunci cand esti actrita ori jurnalist,atunci cand apari aproape zilnic la tv sau in presa,usurinta cu care ii poti ghida spre intrebari si raspunsuri pe care care le consideri favorabile.Dar privind in urma pot spune ca m-am bucurat sa descopar dincolo de asa-numitele vedete sau persoane publice niste oameni normali ca si noi,niste oameni la fel de obositi de caldura,de sistem,de griji.
Am cunoscut niste oameni pasionati de meseria lor,in ochii carora se vedea bucuria de a fi ceea ce sunt.Intreband-o pe Mirela Zeta ce i-ar fi placut sa faca in afara de teatru mi-a raspuns serioasa si sigura:Nimic.
Dincolo de sfaturi pentru meseria de jurnalist am primit si o multime de sfaturi despre viata.
Am inteles ca in lumea asta aglomerata a showbizului nu exista prietenii ci doar te stii cu ceilalti caci adevaratele prietenii dupa cum spunea si Mirela au ramas cele din studentie cand la 2 noaptea imparteau intr o camera prafuita cateva bucati de parizer, fiindca repetau vreo piesa.Insa prietenii adevarati nu se tradeaza caci desi se stiu inca de pe vremea cand erau studenti la Facultatea de Jurnalism Petrisor Obae si Catalin Tolontan nu ar scrie niciodata unul despre celalalt o stire compromitatoare pe care unul dintre ei a scapat-o la o bere.
N-am sa scriu punctual ce nu mi-a placut la ei fiindca tot la CJI am invatat sa nu scriu pe blog lucruri pe care nu le-as spune in fata oamenilor.

8 comentarii:

Boddah spunea...

mult noroc îţi urez,o să ai nevoie de nervi de fier în meseria asta şi de multă răbdare!şi de talent,dar aici nu trebuie lucrat.:)

Septimia spunea...

eu nu vreau sa ma fac jurnalist. lucrez in presa scrisa, in televiziune si scriu. si totusi...

U. spunea...

Adevarat.Mai bine spui in fata decat pe un blog,intr-un ziar sau mai stiu eu ce.
Succes ioana.

Anonim spunea...

Ce important este ca în viață să faci ceea ce îți place! Îți doresc să reușești!

Lisandru Cristian spunea...

Frumoasă experienţă... Îţi doresc multă baftă în Lumea Jurnalismului de care m-am simţit şi eu atras de mulţi ani şi am legat o relaţie trainică...

Whisper spunea...

Si acum regret ca nu am dat la fac de jurnalism...cred ca o sa ai multe de invatat,uneori povestile vor fi amuzante alteori triste dar in esenta meseria de jurnalist este frumoasa...

Ioana C. spunea...

nu stiu daca imi doresc cu toata forta sa devin jurnalista insa stiu ca mi-ar placea ca drumul meu sa coteasca si prin lumea asta .
@ank:e cel mai important.

Geanina Codita spunea...

Din fiecare experienţă învăţăm câte ceva.

Am urmărit firul poveştii şi se vede că eşti pasionată de jurnalism, de ştiri, cum să le prelucrezi şi ce finalitate să aibă la întâlnirea cu cititorii.

Sper din tot sufletul să faci carieră în zona care te atrage cel mai mult, unde poţi pune pasiune, care te face să uiţi chiar şi că-ţi este foame.

Se întâmplă astfel de lucruri pe care eu le-am trăit şi le traiesc.

Te îmbrăţişez cu mare, mare drag,minune de OM!